onsdag 7 oktober 2009

Familjebilder

F 8,0, 1/60 sek, ISO 100, innbygd blixt och externblixt

F 5,6, 1/50 sek, ISO 250, självutlösare

Vi går fotokurs jag och frugan. Ljussättning och porträtt heter den. Första bilden är lite träning direkt efter kursen med de grejor vi har hemma. Knappast studioljus men ändå. Huvudljus, fyllnadsljus, effektljus... det finns en del att lära.
Sista bilden är från helgens skogsutflykt. Efter fikat så började killarna leka, K fota och jag...somnade på marken vid stenen. Inte alls dumt faktiskt.

2 kommentarer:

Karin Wijk sa...

Ja man fick en del att tänka på efter kursen. Ska börja öva jag med.
Sova i skogen låter ju väldigt avslappnande och bra. Har inte provat det själv, men skulle inte ha något emot att somna mitt i naturen. / Karin

Photos by Storm sa...

Vad kul med kurs. Porträttbilden blev bra och jag slås av likheten mellan mor och son. Inte dåligt att somna i skogen. Låter skönt. Det skulle jag nog aldrig klara. Ha en bra dag/Lis