lördag 21 mars 2009

Fotolördag



Mormor kom och hämtade killarna för lite korvgrillning i skogstibble. Då passade vi på att packa alla fotosaker i varsin ryggsäck för att sedan bege oss med full fart mot skogen. Väl på plats kände man sig helt oinspirerade. Så medan K gick loss med macrot i myrstacken utforskade jag det ganska nya ministativet Gorilla-Pod. Går att sätta fast på nästan vad som helst. I alla fall om man har lilla kameran. Fler bilder lär väl komma från denna klart mediokra fototripp.

3 kommentarer:

Anonym sa...

I bilden kan man nästan känna denna "mediokra" känsla. Förlåt, men så är det! Men man kan ju inte vara på topp jämt. Och vad finns det egentligen att fota en gråmulen kall marsdag? Eller hur!
Jag ser att jag inte har läst dina kommentarer ordentligt! Jag fick en pentax 100D super av min listiga fru förra året. På så sätt kunde ju hon utnyttja den till sitt bloggande! Vi har haft varsin pentax analog systemkamera tidigare med ett antal objektiv, så pentax var rätt klart att det skulle bli. De fick rätt mycket bra rescensioner för 100 och senare 200. De sålde ut den billigt på en webbutik. Men det är klart, den har bara 6M pixlar, och det märks ju vid kraftig beskäring. Annars gillar jag den skarpt. Det jag saknar är en jpeg/RAWknapp på bakstycket. Det skulle underlätta betydligt. Och den är inte jättesnabb vid flersekvensbilder. ISO finns till 3200 men är hyfsat bra ned till 1600. Den ligger bra i handen.
Jag är ju sugen på deras pentax 20 som också fick bra rescensioner. Men smakar det så kostar det ju!!

Skatan, ingen aning! Vi halvdana skådare är bäst på att arta fåglarna, men vi är lite sämre på
det där runt i kring. I vart fall jag!

Ha det!

RANA sa...

Nämen hallå, stopp och belägg. Vadå medioker? Världens cooling med arga ögon och skithäftig attityd! :-D Men vad fan är "det ganska nya ministativet Gorilla-Pod"??????????

undar
Rana

Nu ska jag kolla in K:s myrstacksmacron. Hennes närbilder har jag varit kär i från första början.

RANA sa...

Jag kollade in din polare http://www.joby.com/products/gorillapod/original/ nu. Sweet Jesus, stativet ser ut som nåt från StarWars. :-) Scary! Men kul.

Apropå bloggande lördag natt och söndag arla. Haha, dygnsrytmen är verkligen som den är... Men det där känner du uppenbarligen till. *snett leende*

Jag kom plötsligt på att jag aldrig kommenterade skandalen på er förskola, när de inte hade koll på er pojke (minstingen?). Fruktansvärt. Och vet du vad? Det har hänt TVÅ ggr på vårt dagis (det är ingen förskola, det är verkligen dagis) på rätt kort tid. Inte med våra kids, med det kunde ju lika gärna ha varit någon av dem. Knicke rev upp hus och helvete. Och då gällde det som sagt andra barn än våra, så jag förstår att ni blev upprörda och ledsna.

Ha det bäst,
Rana